دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

سي سنگان

۶۰ بازديد

پارك جنگلي سي سنگان يكي از بزرگترين و زيباترين پارك هاي جنگلي در شمال ايران است. ساحل زيبا ، گونه هاي مختلف گياهي ، امكانات رفاهي و مسيرهاي جنگلي ، اين پارك را به يكي از مهمترين مراكز جذب مسافر در شمال كشور تبديل كرده است.

 پارك جنگلي سي سنگان يكي از بهترين و با ارزش ترين جنگل هاي شمال ايران است كه بخشي از آن به عنوان ذخيره و مابقي آن تفرجگاه است. پارك جنگلي سي سنگان و ساحل نوشهر در سال 1343 توسط سعيد آشتياني طراحي و ساخته شد. علاوه بر جاذبه هاي گردشگري ، اين پارك به طور جدي سياست حفظ گونه هاي نادر و حفظ شده گياه ash را دنبال مي كند. پارك جنگلي سي سنگان تنها منبع بزرگ و بي نظير ash در خاورميانه است.

 

جنگل لفور

۶۵ بازديد

لفور يكي از جنگل هاي 40 ميليون ساله در استان مازندران است! يكي از دلايل مشهور بودن لفور در بين افراد مختلف اين است كه رودخانه ها و آبشارهايي كه از پيچ و خم اين جنگل عبور مي كنند باعث شده اين جنگل دوباره جان بگيرد و واقعاً جلوه خاصي به آن بخشيده است.

اگر مي خواهيد يك مكان بكر براي پياده روي يا جنگل پيمايي پيدا كنيد ، لفور يكي از بهترين گزينه ها خواهد بود. پوشش گياهي منطقه ، تنفس در هواي تازه جنگل و رايحه گياهان باعث لذت بردن از جنگل مي شود.

 پس از دو ساعت پياده روي در زمين شيب دار جنگلي در ميان درختان بلند ، به هفت آبشار خواهيد رسيد و مي توانيد در اين منطقه استراحت كنيد.

 

جنگل دوهزار و سه هزار

۷۱ بازديد

يكي از زيباترين مسيرهاي جنگلي در ايران جاده هاي دو هزار و سه هزار است كه از شهسوار آغاز شده و پس از عبور از جنگل هاي سبز و زيباي البرز در كنار رودخانه دو هزار نفر موجب خلق منطقه اي توريستي و خيره كننده شده است.

 تماشاي درياي خزر از ارتفاعات كوه هاي سبز البرز لذت است كه مي توانيد در اين جاده به آن برسيد.

 تنكابن (شهسوار) يكي از شهرهاي ساحلي استان مازندران است. نزديكترين تئوري براي نامگذاري اين جاده اين است كه به مكانهايي با ارتفاع 2000 متر از سطح دريا مي رسد.

 

جنگل ابر شاهرود

۶۱ بازديد

در ميان كوه هاي البرز مركزي و در نزديكي روستاي ابر شاهرود ، جنگلي انبوه به نام جنگل ابر وجود دارد. در اين منطقه با ارتفاع زياد ، مي توانيد از جنگل انبوهي كه يكي از جنگل هاي هيركاني ايران است و پر از چشمه هاي شگفت انگيز است ديدن كنيد. در اين منطقه به دليل ارتفاع و درجه دما، پديده اقيانوس ابر رخ مي دهد. براي رسيدن به اين جنگل ، بايد به بسطام برويد و پس از عبور از طبيعت زيباي بسطام به جنگل ابر برسيد.

جاده جنگل ابر معمولاً با ماشين شخصي قابل دسترس است اما به دليل باران شديد در اين منطقه ، حتما قبل از عزيمت مطمئن شويد كه جاده باز و سالم باشد. اگر مي خواهيد در اين منطقه يا جنگل اقامت داشته باشيد ميتوانيد از مهمانسراهاي بسطام استفاده كنيد. همچنين تعدادي از خانه هاي محلي در روستاي ابر وجود دارند كه در فصول مختلف سال به ازاي هزينه اي گردشگران را در خانه خود جاي مي دهند ، يا اگر در فصلي مناسب با هواي خوب به آنجا برويد ، مي توانيد در يكي از دشت ها يا ميان جنگل چادرزده و يك شب به ياد ماندني را تجربه كنيد.